Korėja Egzotikos ir Santūrumo mišinys

Anion Haseum Draugai! Jau seniai planavau parašyti šį blogą apie nuostabų kraštą – Korėją. Darbas, studijos verslo mokykloje bei lietuvių kalbos papildomos pamokos ,treniruotės atima laiko. Vis dėlto judam toliau ir tęsiam savo nuotykius. Tai kaipgi aš atsiradau toje Pietų Korėjoje… Jau ne paslaptis, kad kelionės yra mano pagrindinė aistra gyvenime, todėl kai „Verslo mokykloje“ gavau pasiūlymą važiuoti į mokymus apie enterprenerystę, iškart skyriau laiko dokumentų aplikacijai ir bilietų paieškoms.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Istorijos pradžia…

Keliems mėnesiams praėjus po pildimo laikotarpio štai ir atsiradau aš liepos 1d. Seulo Oro uoste. Po ilgo skrydžio, kuris truko daugiau nei 8 val., iš Varšuvos kelionė mane labai nuvargino. Oro uoste mane pasitiko vairuotojas, kurį pasiuntė ,,Kookmin” universiteto koordinatorius, su kuriuo neišėjo susišnekėti angliškai, todėl reikėjo naudotis ,,Google translate”. Num, aš galvojau, kad tai tik jis taip nemoka angliškai, bet mėnesio eigoje supratau, kad visi korėjiečiai turi sunkumų su anglų kalba. Kai mane atvežė į univero baraką, iš karto variau į dušą, nes dėl tropinio klimato žiauriai prakaitavau. O po to nekreipdamas dėmesio į nuovargį ir laiko ritmo „pametimą“ ėjau explorinti Pietų Korėjos sostinės. Be klimato ir laiko skirtumo Seule ir likusioje Korėjoje labai atkreipia dėmesį, kad pastatai ir architektūra yra labai sugrūsti. Na, žinoma, tų korėjiečių atsiprašant ten kaip ,,prišikta”. Vien tik Seulo metropolitane gyvena daugiau nei 30 milijonų žmonių. Dam it, dešimt Lietuvų vienam mieste.

Aiškūs faktai apie Pietų Korėją

Grįžtant prie architektūros, turiu pagerbti korėjiečius už tai, kad jie moka suderinti istorinius paveldus su moderniais pastatais. Smagu vaikščioti po miestą ir už kampo užklupti „ramdom“ budistų šventyklą. Nors įdomiausias faktas tai, kad didžiausia dalis korėjiečių yra krikščionys, bet ne katalikai –kažkokie iš tos naujų tikinčių serijos.  Istorinė korėjiečių architektūra žavi net vietinius. O jų dizainas primena filmus apie kinų ir japonų istoriją ir kovų menus. Nors apskritai tų ir anų čia nelabai mėgsta dėl istorinių priežasčių. Vaikštinėdamas ,,Gjongboko” rūmų teritorijoje taip ir jautiesi kaip pasakoje. Atrodo, kad tuoj pat iš pakampio išlįs koks samurajus ar suvilios gražios korėjietės.  Ant istorinių paveldų yra daug gražių ornamentų – iš molio sukurtos statulos lyg gyvai  pavaizduoti drakonai ant stogų. O vienas iš minusų yra karštis – liepos mėnesį  temperatūra siekia nuo 28 C iki 35 C. Deja, būtų daug lengviau, jei ne tas drėgnas oras. Korėjos keliuose dažnai matomi tokie brendai, kaip ,,Hyunai” arba ,,Kia”, tuo tarpu, jei pamatai europietišką mašiną, vadinasi, turčiai. Importiniai produktai labai brangūs, pavyzdžiui, 0,7 l degtinė ,,Finlandia” kainuoja daugiau nei 100 eur, kai vietinio “Sodžu” kaina yra tik 6 eur už litrą. Bet didžiausią įspūdį paliko tai, kad ,,Samsung” ir ,,LG’’ užgrobė visą Korėjos rinką, pavyzdžiui, ,,LG’’ ten gamina ne tik elektroninius prietaisus, bet ir šampūnus ar namų kilimėlius batams išsivalyti. Mano nuomone, visai neblogus dušo gelius gamina ,,LG”.

Žmonės

Jų kultūra irgi labai skiriasi. Patys žmonės yra mandagesni ir intravertiškesni. Nors ir buvo vienas atvejis Busane, kai neįleido mūsų chebros į klubus dėl to, kad buvome baltaodžiai. Vis vien, manau, kad korėjiečiai yra daug draugiškesni nei mes, lietuviai. Vaikščiodamas gatvėmis jautiesi labai saugiai ir komfortiškai.

Maistas

Maistas irgi yra specifinis. Aš dar niekad nevalgiau gyvo maisto iki Korėjos. Num, keista buvo valgyti gyvą aštuonkojį ir jausti, kad jis gyvas juda tau burnoje mintant. Kitas faktas tai, kad jei nevalgote aštriai, bus sunku gyventi Korėjoje, nes jie dedasi į daugelį patiekalų ,,čili“. Na, ir negaliu nepaminėti ,,KimChi” – kitaip dar rauginti kopūstai korėjietiškai. Skiriasi nuo mūsų tuo, kad yra marinuoti su ,,čili“ ir valgomi su kitais patiekalais.

Ką nuveikia per mėnesi?

Šiaip apskritai man neužteko mėnesio dar daug ko pamatyti. Ir ne tik dėl to, kad turėjau dalyvauti paskaitose nuo pirmadienio iki penktadienio (tik savaitgaliai laisvi) – ten iš tikrųjų daug ką galima pamatyti. Mėnesio eigoje suspėjau aplankyti savo draugę Bumi, su kuria susipažinau Maroko dykumoje. Vėliau nuvarėme į Busaną su chebra linksmai ,,pasitūsinti“. Ir paskutinį savaitgalį vykome su draugeliu Jun-ha į ,,Mud Festival” pasilinksminti. O likusį laiką eksplorinau Seulą, kurį mažai dar mačiau. Todėl planuoju grįžti ir pratęsti  savo keliavimą po Pietų Korėją. Noriu labai pabuvoti DMZ zonoje ir pasiselfinti viename iš pačių karščiausių pasaulio taškų.

Seulas – miestas, kuriame Dzen budizmas rulina

Kodėl taip sakau? Nu, visų pirma, kaip ir minėjau, senoji architektūra labai gerai papildo naująją, ir atvirkščiai. Tarp santūrių korėjiečių jautiesi labai saugiai – lyg savas.

O senamiesčio ir dvarų gatvelės tave taip privers užsisvajoti, kad vienai akimirkai atsijungsi nuo realybės. Siūlau aplankyti ,,Gjongboku“ rūmus, ,,Seoul Tower“, ,,Changdeokgung“ rūmus, ,,Grand Park“, ,,Namsan“, ,,Gangdam“, na, ir visa kita ,,Google” patars. Rekomenduoju paragauti judančio aštuonkojo su alkoholiniu gėrimu – ,,sodžu“. O dėl nerealių atstumų patariu naudotis metro, kuris ,mano požiūriu, yra labai modernus (Europoje tokio požeminio transporto nemačiau).

Pietų Korėja yra kalnų ir jūros mišinys

Keliaujant per visą kraštą dažniausiai mane supo toks vaizdinys – kalnai ir jūra. Kelyje susipažinau su įdomiais ir juokingais žmonėmis. Keliaudamas po Pietų Korėją, aplankiau savo draugę Bomi, gyvenančią Gwangju. Pasilikęs  pas ją, pamačiau, kaip gyvena tipiniai korėjiečiai. Jos šeima buvo man labai draugiška. Jie aprodė kultūrinius paveldus ir savo tėvų kaimus. Buvo smagu susitikti su žmonėmis, kurie niekad nematė balto žmogaus – jie į mane žiurėjo kaip į kažkokį ateivį, hahaha….

Kita įsimintina kelionė buvo į Busaną su draugais iš univero. Tai antras pagal dydį miestas Korėjoje ir pirmas pagal tiltų kiekį. Pirmą kartą pamačiau favelas, būtent jas ne tik Pietų Amerikoje įmanoma rasti. Favelos atsirado Busane dėl to, kad iš kaimyninės Šiaurės Korėjos bėgliai buvo čia apsistoję. Bet ne viskas buvo taip gražu – į tris klubus mūsų neįleido dėl to, kad buvome baltaodžiai.

O kita įsimintina išvyka už Seulo ribų buvo ,,Mud Festival Trip”. Kai atvykome, bilietai į festą buvo išpirkti. Bet mes nepasidavėme, draugelis gavo neteisėtus perparduotus bilietus, kurie kaip bebūtų keista, kainavo dvigubai pigiau. Festivalio metu žaidėme purve su nepažįstamais įvairius žaidimus. O vakare varėm į koncą. Tada prasidėjo įdomiausia kultūrinė dalis – po konco žmonės liko paplūdimyje ir pažindinosi vienas su kitu. Staiga intravertai tapo ekstravertiški, žinoma, mes su draugu nelikome nuošalyje ir varėmė pažindintis su chebra. Lietuvoje už tokius bajerius tai dar į snukį gautume, o čia visi mielai pažindinosi. Buvo linksma ypač tais momentais, kai korėjiečiai bandė mane mokinti korėjietiškų žodžių. Ryte pažadino mus su Junha pakilęs potvynis.

FB_IMG_1500477308577

„Kookmin universiteto“ vasaros programa

Na, žinoma, pabaigoje noriu padėkoti ,,VU verslo mokyklai“ ir ,,Kookmin universitetui“ už šiuos nuostabius mokymus, dėl kurių ne tik pamačiau tolimą kraštą, bet ir gavau daug žinių apie verslo steigimą. Programos metu išmokau įvairių metodų apie investicijas, verslo kūrybinius procesus ir naujų idėjų generavimą. Programos metu daug mus mokė viešai kalbėti prieš investuotojus ir pateikti jiems idėjas. Bei, svarbiausia, susipažinau su nuostabia tarpkulturine chebra. Dabar turiu dar daugiau draugų visame pasaulyje.

Išlaidos

Taigi, buvau gavęs stipkę iš Kookmino 4000 eur per mėnesį.
Į stipendijos sumą įėjo lėktuvo bilietai į abi puses (,,Lot airlines“ 1400 eur), maitinimas univere darbo dienom bei patalpos barake.
Keliavimui, suvenyrams, maitinimui savaitgaliui, pramogoms išleidau apie 500 eur per mėnesį. Esant Korėjoje siūlau įsigyti metalinius valgymo pagaliukus, kosmetiką, magnetukus ir, žinoma, ,,Sodžu“.

Taigi, ačiū, kad skaitėte, kritika ir komentarai yra pageidaujami. Bet, žinoma, siūlau nuvaryti patiems ten ir pasidalinti savo įspūdžiais 😉